Az első részben már sikerült telepíteni az alkalmazást, sőt teljesen használhatóvá is tenni, de ez nem minden. Ebben a részben szeretném megmutatni, mit és hogyan érdemes használni kint a „harcmezőn”.

Sok kérdés érkezet ezekre is szeretnék válaszolni, hogy mik voltak ezek?

  • Mennyi adatot használ az alkalmazás?

 

  • Mire is jó pontosan?

 

  • Hogyan kellene használni a játékokon?

 

  • Navigációban hogyan használjam?

Ilyen és ehhez hasonló kérdések érkeztek, így ezekkel kezdeném, persze bővebb leírással nemcsak egy szóval.

Mennyi adatot használ az alkalmazás?

:) Azt érdemes tudni, hogy ehhez az egészhez szükség van GPS jelre és internet elérésre is, így nagyon árnyékolt vagy nem megfelelő lefedettség esetén nem használható ez az egész, ott marad a régi papír alapú térkép használata.

Nekem a WarHead 6 alatt reggel 8:30-tól 16 óráig 68,29 MB használt az alkalmazás, ami nem mondható soknak.

Azt látni kell, hogy egy nagyobb játékon (létszámot tekintve) ez az adatmennyiség felmehet 80-150 MB közötti mennyiségre.

Azt gondolom, hogy egy két-háromnapos rendezvényen az 500 MB körüli adatforgalmat kell alapnak venni. A mai távközlési piacon mind a feltöltőkártyás mind pedig az előfizetéses díjcsomagoknál lehet olyat találni ami ezt bőven lehetővé teszi a RED jó dolog…

A fejlesztővel beszélgettem és azok a fejlesztések amik még tervben vannak emelni fogják ezt a mennyiséget viszont olyan élményeket adhatnak amik bőven kárpótolhatnak ezért a növekedésért.

Amiről még fontos beszélni, hogy ha lassítás kerül a mobil SIM kártyára akkor is működik az alkalmazás, legalábbis a Vodafone SIM esetében (a többi szolgáltatóról nem nyilatkozhatok), azonban e függ a hálózattól és a díjcsomagtól is, hogy milyen lassítással rendelkezik. Azt nem tudom, hogy ha 32/32 re lesz lassítva az adatforgalom akkor minden működik-e megfelelően. Szerintem a helyzet és az üzenetek elmennek, de a többi nagyon kérdéses.

 

Mire is jó pontosan?

Na ez a legnehezebb kérdés, ha minden jól működik akkor rengeteg pluszt tud hozni egy MilSim rendezvénybe. Azt egy új világot tár elénk, hogy láthatjuk az összes csapatot és azok mozgását, így ez nagy előny lenne azok számára akik használják is.

DS0433 Nézzük csapatszinten mit s adhat nekünk, talán a legfontosabb, hogy navigációban segít (erről kicsit később). Ezt követően a parancsnokokat segíti igazán (tudom, általában egy oldal parancsnok van, de remélem egyszer elérünk majd oda is, hogy kialakul a parancsnoki lánc egy komolyan rendezvényen, tudom ez még nagyon álom, de én erről álmodok).

Az oldalak irányításánál nagyon fontos mikor ki hol található és éppen milyen helyzetbe van. Csapatonként elég egy ilyen eszköz és alkalmazást beállítani ezt követően a parancsnok pontosan látja a helyzetet és akár az ellenség fontos helyeit is.

Forrás: internetMiért lenne ez új dolog? Szerintem azért mert így pontosan ki lehet adni a feladatokat és elkerülhető az, hogy valaki 2-3 órát vár egy helyben mert 6-12 rajnál a parancsnok nem tudja ki milyen feladatot kapott. Persze ehhez fel kell nőnie az oldal irányítóinak is, ez már komoly felkészülést és irányítási parancsnoki képességeket hoz elő. Az nem az alkalmazás hibája lesz, ha nem lesz jó az irányítás, sőt ez inkább csak elő fogja hozni ezeket a hibákat.

Miért MilSim aért mert talán itt a legfontosabb a feladat végrehajtása és a parancsnoki lánc (ha majd lesz..) betartása, ez kritikus lehet hiszen ha valaki nem oda megy vagy nem azt teszi amit kérnek akkor az nagyon könnyen bajba sodorhatja az egész irányítást ezzel megnehezíti a HQ és az oldal helyzetét is.

A rádiózásban is segít, hiszen sokszor előfordul, hogy csak méterekre vagyunk (legalábbis mi a DevGru esetében) az ellenfél egységeitől és akkor ott nem lehet rádiózni, így üzenetet lehet küldeni vagy megjelölni a célpontot. Igen pontosan ez a másik ami nagy előnye lehet, ennek az egésznek. Ha találunk egy ellenséges HQ vagy kórházat esetleg bármilyen telepítet harci rendszert. Fontos, hogy ezeket egyből meg lehet jelölni és az megjelenik a csapatok számára, így online látható lesz mi hol található meg, mindez rádiózás nélkül.

Ez nem azt jelenti, hogy a rádiózás nem fontos, sőt így még fontosabbá válik, hiszen már látható az információ, így azonos dolgokról lehet kommunikálni ez hatásosabb és pontosabb lesz mint ha csak papír térkép és rádiózás lenne.

 

Hogyan kellene használni a játékokon?

Szóval már beállítottuk a csapatot és azt is milyen egység vagyunk persze a méretet is (más néven hogy hány fős a csapatunk). De itt válik el, hogy csak van vagy használjuk is jól az alkalmazási lehetőségeket. Kezdjük az elején.

Keressük meg az „Ingameimage gomdot

 Ingame gomb

Ingame: teljesen hadra fogható minden rendben

Hurt: sebesült, vagy inkább harc alatt (mivel most még nem jött be a fejlesztés) ez persze az én javaslatom, de így látható lenne ki az aki éppen harcol.

S.O.S: segítség kérése, érdemes üzenetben elküldeni mit is szeretnénk, milyen segítségre van szükségünk.

Dead: ez azt jelenti igen. Ha „meghaltunk” akkor jelezzük és fejezzük be az összes kommunikációt addig míg nem lesz más lehetőségünk.

Offgame: ezt akkor jelöljük ha valami miatt most nem vagyunk a játék részesei példaként ha kiálltunk fegyvert szerelni vagy ebédelni, vacsorázni netalán aludni.

Státuszok

A következő hasznos rész az üzenetküldési lehetőség, (erről már volt szó) de azért itt kicsit kifejteném. Az üzenet írásánál fontos, hogy ne regényt írjunk, hiszen azt el is kell tudni olvasni valamint értelmezni.

Törekedjünk továbbá az érthető és lényeges szöveges üzenetekre a rövidítések olyanok legyenek amit mindenki megért vagy előre megbeszéltek szerint történik az.

Radió / Szöveges üzenetek

Mit hol találok és az mire jó:

Clear: kitörli az üzeneteket, szerintem nem érdemes használni.

„enter your message”: ide írd be az üzenetedet J

Templates: előre megírt szövegek amiket egyből el lehet küldeni 2 gombnyomás segítségével (lásd lentebb)

Send: Ezzel tudod elküldeni az üzenetet

 

Templates:

Sablonok

Az előre megírt szövegeket itt találjuk meg, ezeket az „Edit” szerkeszt gomb segítségével tudjuk kezelni, ezek törölhetőek vagy átírhatóak is, sőt teljesen újak is felvehetőek. Akkor érdemes ezeket megtartani, ha olyan MilSim rendezvényre megyünk, ahol külföldiek is vannak (remélhetőleg ők is fogják ezt használni, nekem van tervben ezzel kapcsolatban tervem..) akkor ezeket érdemes használni.

Ami még előnyös lehet, hogy nem kell begépelni csak kiválasztani és elküldeni a „Send” segítségével ezzel nagyon sok időt lehet megspórolni. Én amikor teszteltem 4-6 másodperc alatt el tudtam küldeni a sablont, ennyi idő alatt nem tudnak kilőni ha jó fedezéket keresek, de fontos információkat tudok esetleg elküldeni.

Szerkesztés szöveg hozzáadása

X: ezzel lehet törölni

New: itt lehet teljesen újakat hozzáadni, ha sok szöveget írunk be akkor lapozni / csúsztatni kell amivel sok idő mehet el a keresgetéssel

Done: ezzel lehet kész állapotba elmenteni a beírt szöveget

És el is készült....

Ettől kezdve a sniper/ felderitő szerepe sokkal fontosabb és használhatóbb lesz.

Van most egy funkció ami nem tökéletes, de beszéltem a fejlesztővel és ez a következő időszakban (nem tudom mikor, és azt se pontosan mi) de jelentősen át fog alakulni és használhatóbb lesz. Ez pedig nem más mint a POI használata.

Ezzel a ponttal / pontokkal lehet megjelölni azokat a helyeket amik fontosak lehetnek….

POI egy kis jel a jobb felső sarokba

meg lehet adni az ellenfél egységeinek helyzetét, a telepített eszközöket meg tudjuk jeleníteni a térképen anélkül, hogy be kellene rádiózni. Itt nem csak a szektort lehet megadni de a hozzávetőlegesen pontos helyét is. Jó esetben egy Kunmadarasi vagy Császári pályán igencsak hasznos lehet. Hiszen itt elég nagy a térkép és a papír alapúnál a felbontás nem túlságosan jó. Sokat tud segíteni, hogy ha egy térkép „kockában” van 4-5 épület is akkor ezzel a POI megadásával az épület pontos helyét és kb oldalát is meg tudjuk jelölni ezzel segíteni a velünk harcolókat.

POI megosztása

Ide is röviden írjuk meg mi a megjelölt pont. Példaként ellenséges HQ, rakéta kilövő állomás, ellenséges kórház, ellenséges mobil kórház..stb. de akár a saját egységeinknek is meg lehet jelölni a következőket lőszeres láda, mobil kórház, saját HQ… stb.

Lehetőségünk van megadni meddig érvényes a „pont” ez 5 pertől, 1 óra, 6 óra és 3 napot tehet ki.

POI megadás és idő megadás

Én már nagyon várom azt a fejlesztést amikor ellenséges erőket is meg tudok jeleníteni majd a térképen. A NATO szabványok alapján lesznek ezek is megadva ugyanúgy mint ahogy a saját egységeinket meg tudjuk adni. Ez lesz majd igazán csak fontos része és talán külön legessége is ennek az alkalmazásnak.

 

Navigációban hogyan használjam?

 

A navigáció hasonlít az eddig hasznát ilyen navigációs programokra. Ez nem azt jelenti, hogy megtervezi az útvonaladat és hangosan jelzi a saroknál, hogy fordulj be balra… és nem fogja azt se mondani, hogy újratervezés. Amiben segíteni tud, hogy hozzávetőlegesen megmutatja hol is vagy, így talán kevesebb lesz az a szöveg a rádióban, hogy a nagy fánál vagy az hogy a ház mögött , vagy az út jobb oldalán ezeknek vége. Szerintem 10-20 méteres pontossággal megmondható ki hol van, így az is látható ki és mi van körülöttem.

keresd a nyilat

Azért fontos kiemelni, hogy alapvető térképészeti ismeretnek meg kell lennie, mert anélkül nem sokra megyünk, ez nem „csodafegyver” segíteni tudja az életünket de nem tud mindent megcsinálni nekünk és nem is fog kávét hozni reggel a imagekronózásnál, de segíthet odatalálni…

Most ennyi lenne röviden, ha sikerül felvenni a kapcsolatot a fejlesztővel és kapunk információt akkor természetesen megosztásra kerül, addig is nyomd a like gombot a facebook oldalunkra, hogy első készből szerezz információkat!

 

Várunk vissza mindenkit….